ارائه مشاوره بازرگانی خارجی واردات کالا و صادرات کالا کاری تخصصی می باشد . مشاور بازرگانی خوب می تواند به عنوان یک کاتالیزور در کسب و کارعمل کند و زمانی که تجارت با تغییراتی مواجه می شود می تواند به صاحبین مشاغل و بازرگانان دیدگاه های جدیدی ارائه دهد و آن ها را در انتخاب مسیر درست جهت کسب و کار هدایت نماید.
کار تمامی مشاوران بازرگانی ارائه مشاوره می باشد. اما موردی که مشاور خوب را از مشاور بد تفکیک می کند دانش تخصصی در خصوص موضوعات تجارت و بازرگانی بین المللی مشاوره می باشد.
داشتن اطلاعات به روز و دقیق در حوزه تجارت، تفکر درست و تحلیل مناسب مسائل از توانمندی های یک مشاور قوی در حوزه بازرگانی خارجی و تجارت می باشد. شرکت بازرگانی همراهان پیشرو تجارت با داشتن مشاوران متخصص در زمینه بازرگانی و خدمات مشاوره بازرگانی خارجی , بهترین راهکار و سریع ترین مسیر را ارائه می دهد. متخصصان کسب و کار این شرکت بازرگانی موضوعات مورد مشاوره را تجزیه و تحلیل می کنند و راه حل های منطقی، قانونی را به بازرگانان جهت سوق به اهدافشان ارائه می نمایند.
اما برای سایر بازرگانان و شرکت های صادرات کالا و واردات کالا این سوال پیش می آید که یک مشاور بازرگانی چه کاری انجام می دهد و چه زمانی دریافت مشاوره بازرگانی برای یک کسب و کار ضروری می باشد؟
در پاسخ به این پرسش می توان دلایل زیر را بررسی کرد که چرا یک کسب و کار به مشاوره بازرگانی بین المللی نیاز دارد:

مشاوره واردات و صادرات کالا :نیاز به تخصص و مهارت در امر واردات کالا یک بازار وارداتی و یا یک بازار صادراتی خاص.
مشاوره بازرگانی خارجی :پیش بینی و شناخت مشکلات و اتفاقات موجود در بازرگانی خارجی و تهدید های قابل پیش بینی نشده یک سرمایه گذاری
مشاوره بازرگانی خارجی در راستای تغییرات قوانین واردات کالا و صادرات کالا و ترخیص کالا , روی غلطک انداختن کار هنگام مواجه با تغییرات در تجارت و بازرگانی بین المللی جهت پیش برد فرآیند کسب و کار.
مشاوره در خصوص فرایندترخیص کالا و مشاوره واردات کالا و صادرات کالا و ارائه واقعیات پیش بینی نشده.
با نگرش بر صادرات کالا و ارائه رهکارهای لازم در خصوص بازاریابی صادراتی با استفاده از آموزش واردات کالا از منابع اصلی در خارج از کشور و احیای یک سازمان قوی و جلوگیری از هدر رفت منابع شرکت های بازرگانی و تولیدی.
مشاوره بازرگانی در گام اول به دنبال پیدا کردن اهداف صاحبین مشاغل می باشد تا بتواند مشتریان و بازار هدف را به درستی شناسایی نماید.
یک مشاور بازرگانی خوب در این مرحله زمان زیادی را صرف می کند و با هیات مدیره و کارکنان دیدار کرده و حتی امور مالی شرکت و بازرگان را تجزیه و تحلیل می کند تا جزئیات فعالیت کاری را برای رسیدن به هدف شناسایی کند.
دریافت مشاوره بازرگانی خارجی می تواند به شرکت های بازرگانی واردات کالا و صادرات کالا در زمینه تعیین استراتژی، برنامه ریزی و حل مشکلات کمک کند و دانش تجاری و مهارت های بازرگانی بین المللی آن ها را به روز و تکمیل نماید.
شرکت های وارد کننده کالا با دریافت مشاوره بازرگانی می توانند درک بهتری از بازار هدف خود داشته باشند و با آموزش تجارت در خصوص تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی محصول مناسب بازار هدف خود را وارد نمایند. همچنین آموزش صادرات کالا و واردات کالا آن ها را با رقبای بالقوه آشنا می کند و با شناخت نقاط قوت و ضعف می توانند تهدیدهای موجود را به فرصت های مناسب کسب و کار تبدیل کنند.
اگر بخواهیم از مزایای مشاوره بازرگانی در تجارت بین الملل صحبت کنیم می توان به افزایش تخصص و کسب درآمد های بالقوه بازرگانی از حوزه بازاریابی صادراتی و واردات کالا با حداقل ریسک منطبق بر نیاز بازار هدف اشاره نمود

152

بازاریابی بین الملل چیست؟
بازاریابی بین الملل، انجام فعالیت های مربوط به بازاریابی و دسترسی به مشتریان در بیشتر از یک کشور میباشد به بیان دیگر روش های تخصیص منابع و هدف های شرکت، در جهت مارکتینگ در کشورهای خارج از مرز کشور شرکت تولید کننده کالا و خدمات را بازاریابی بین الملل می نامند.

با توجه به وسایل ارتباطی سریع، سرعت در حمل و نقل، سادگی ورود و خروج سرمایه ها، کالایی که در یک کشور بنا بر مزیت نسبی تولید می شود در کشورهای دیگر با موفقیت و اشتیاق مورد قبول واقع می شود و پروسه صادرات , و جابه جایی این کالا به کشور هدف بر همین اساس شکل میگیرد.